„Zlatar – skriveno blago Srbije“
Projekat obuhvata promociju turističkih proizvoda, turističkih destinacija i turističkih prostora Srbije i podsticanje unapređenja receptivne turističko-ugostiteljske ponude, kao i edukacije i treninge u turizmu.
Teritorija na kojoj je projekat realizovan: Zlatar, Republika Srbija.
Vreme realizacije svih projektnih aktivnosti: Od 30. aprila 2022. godine do 30. jula
2022. godine Vreme održavanja centralnog događaja: Radionica od 1. do 3. juna 2022. godine
Zlatar je planina čije se bogastvo ogleda u mirisnim livadama i čistim jezerima okruženim omorikama i brezama. Kombinacija mediteranske i planinske klime ovoj planini donosi godišnje veliki broj sunčanih dana kao i planinski vazduh obogaćen terpentinom i ozonom izuzetnog kvaliteta.
Zlatar je poznat po autentičnim vidicima koje presecaju bistre reke Lim, Uvac i Bistrica, zatim po jezerima Zlatarsko, Uvačko, Radoinsko koja, iako nastala intervecijom čoveka, po leopti ne zaostaju za prirodnim jezerima, kao i kanjonom reke Uvac koji je jedinstven sa prelepim meandrima i reliktnom ptičijom vrstom jedinstvenom u ovom delu Evrope – beloglavi sup.
Ideja projekta
Ideja projekta je približavanje Zlatara turistima sa teritorije cele Srbije koji sve više izražavaju interesovanje za ovu destinaciju i njene potencijale.
Širenjem smeštajnih kapaciteta i interesovanjem države za ovo područje, desila se popularizacija čitavog kraja, pa se tako i otvorio prostor za širenje ponude, kao i za pojedince koji hoće da se bave etno-turizmom.
Ono što je naša intencija, to je da na jednom mestu okupimo domaćine iz zlatarskog kraja koji će nam pomoći za našu finalnu ideju, a ona je pravljenje brošure o Zlataru i okolini uz prateći video sadržaj namenjen društvenim mrežama kao i izrada sajta.
Faza – seminar
U ovoj fazi okupljen je na jednom mestu projektni tim koji su činili rukovodstvo udruženja, stručnjaci iz oblasti marketinga, digitalnih medija, novinarstva i komunikologije. Seminar je trajao tri dana.
Cilj
Napravljena je strategije i planovi o radionici koja je okupila ljude iz navedenog područja koji se bave turizmom, pre svega pojedinci koji izdaju smeštaj na Zlataru i okolini, a koji hoće da zajedno sa nama da rade na publikovanju sopstvnih kapaciteta.
Faza – radionica
Organizovan je sastanak i trodnevni rad projektnog tima i stručnjaka sa malim ugositeljima ovog kraja (domaćini iz etno-smeštaja). Napravljen je i sakupljan materijal i građa za brošuru, uz informacije koje smo dobili od lokalnih ugostitelja.
Cilj nam je bio da dobijemo što više pisanog i štampanog materijala koji će biti upotrebljen za brošuru i njeno publikovanje. Takođe, tu zajedno pravimo video sadržaj i slike koje će biti okosnica budućeg rada na mrežama, kroz zajedničku Fejsbuk stranicu svih etno-domaćina. Stranica će biti administrirana podjednako od strane svih zainteresovanih.
Faza – publikovanje brošure i internet stranice na društvenoj mreži Fejsbuk
Posle obimnog posla sakupljanja građe, projektni tim se obaveza na publikovanje sadržaja. Brošura je odštampana i podeljena svima turističkim organizacijama iz cele Srbije, gde su svoju ponudu prvi put objedinjenu izneli zajedno etno-domaćini sa svojom univerzalnom ponudom. Takva ista ponuda dobiće i svoj digitalni sadržaj kroz društvenu mrežu Fejsbuk, Instagram, kao i kroz izrađen sajt.
Prednosti projekta
Okupljanje domaćina na jednom mestu koji se bave ugostiteljstvom. Njihova zajednička ponuda koja se temelji na dogovoru o tome šta promovišu. Prva objedinjena ponuda Zlatar u digitalnom izdanju. Povezivanje domaćina sa turističkim organizacija iz gradova i opština u Srbiji. Održivost projekta i mogućnost unapređivanja i osavremenjivanja.